Sunday, December 20, 2015

Mak.

So, semalam Mak call aku. Kebetulan masa tu aku ada di Ikea bersama kawan-kawan. Aku tanya mak, "Ma nak pape ke? Angah boleh beli kan" Sebab next week aku akan balik kampung.

Mak cakap dia nak tempat letak toiletries  yang boleh lekat kat dinding tu. Tapi, aku tak jumpa dan aku dah lepas section bathroom. Lepas tu aku tanya la, ke mak nak bunga apa ke.. Tapi pilihan aku biasanya aku sorang je yang boleh terima.

So, mak cakap. Tak payah la beli apa apa. susah nak pilih (mak gelak jeee.)

Aku reply,
"okay tak pe Ma. Nanti Ma datang KL angah bawak pergi Ikea ye"

"Bila lah nak g KL lagi. Jauh"

"Alaa tahun depan Angah grad, ma datang lah sini."

"Hmmm. Entah sempat ke tak nak tengok Angah grad"

Mak cakap nada cool je..tapi lama aku diam kat tengah tengah Ikea tu.

Balik rumah aku fikir, macam mana boleh hidup tanpa Mak?

Aku fikir, dah tua bangka hidup ni, sejauh mana dah aku buat Mak happy dan bangga dengan Angah-nya ini. 


No comments:

Post a Comment