Thursday, December 31, 2015

Harapan.

So hari ini hari last tahun 2015, lagi 23 jam nak masuk 2016.
2015 adalah tahun epik aku.
permulaan kepada banyak perkara.

Aku tak list kan azam sangat masa tahun 2015.
So, aku rasa meaningless pulak towards this new year.

Untuk mengelakkan perkara yang sama berlaku,
aku nak list kan azam 2016 aku.
Dia punya theme, basic and insyaAllah achievable.

1/ No ice!
2/ Kurangkan air manis and caffeine, banyakkan air suam!
3/ Exercise at least 2 kali/seminggu.
4/ Satu buku, satu bulan (aside of reading academic text books)
5/ Khatam Quran at least once per year.
6/ Hafal surah lazim.
7/ Jadikan solat Hajat dan solat Taubat as a routine.
8/ Ikhlaskan hati pergi usrah dan program sewaktu dengannya.
9/ Menabung untuk umrah.(At least RM100/month)
10/ Pass PRO EXAM 2!!!!!!!! 

Afterall, passing Pro Exam 2 is not my ultimate life goals. Aku ada bigger dreams after aku finish degree. InsyaAllah. To the road of happiness.....!

No comments:

Post a Comment