Saturday, October 20, 2012

Baju Melayu Merah, Kebaya Putih

"Esok teman aku pergi wedding Jai ok? I will pick up. Tq! :) "

Cett. Sesuka hati nak suruh aku teman dia pergi wedding Jai. Tak tanya pun aku ni free ke tak. Dia ni memang. Aku dah gaya macam chaperon dia. Huh.

"Hoi mana kau? Dah lama tunggu kat luar ni. Perut dah lapar."

"Ak otw nak keluar dah ni. Sat laa. Kecoh!"

.......Wow! Cantik. Kebaya putih. Pergh. Sejak bila kawan aku ayu sangat ni? But ...waiitttttt.......!

"What the hell mannn? Pakai sneakers dengan kebaya? Kau salah pakai kasut ke apa ni?"

.....Kurang ajar mamat ni. Gelak kuat gila bhai.. Jiran sebelah pun bole dengar ni.

"errr suka hati aku la! Sneakers  ni all-time-fav aku!"

....Ini lah masalahnya kalau kaki dah biasa sarung sneakers. Pakai kebaya pun dengan sneakers. Mamat ni pun satu, tak habis-habis lagi gelak. ada yang nak kena penampoorr!

" woi, kalau kau tak berhenti gelak, aku masuk rumah balik la. Just say that kau malu nak jalan dengan perempuan yang pakai kebaya dengan sneakers. Enough."

"weh, tak yah la tachink sangat. You look that pretty with your own style! Ok jom gerak. Lapar."

....Aisshh. Panas betul. Memang dah biasa sangat kena hentam macam ni. Nak kecik hati pun tak larat dah. Ini sneakers kesayangan. Mana-mana aku pergi aku sarung sneakers ni jugak. My sneakers, my boyfriend.

"Asal senyap sangat ni? Merajuk ke. Sori lah dear. Kau macam tak biasa."
"Dah biasa sangat la. Tak kesah pun."

....Enough said. Diam je.

"Eh ni wedding Jai yang mana? Ramai gila orang. Dia ni anak artis ke hape? Segan la..."
"Dah kau tak payah nak segan-segan. Nanti kebelur kat sini. Jom!"

.....Kaki di hayun sahaja mengikut jejak lelaki berbaju melayu merah ni. Masalah ada kawan macam ni. Jangan argue lebih. Follow je.

"Alhamdulillah. Dapat lunch free. Sodapp betul. Kan?"
"Sedap! Paling suka bebola coklat tu. Moist cake tu pun sedap la. Aku nak tambah nasi tapi segan lah pulak. Aku syak Jai ni anak artis. Serious. Haha. "
"Engkau niii. Makan tu control sikit. Dah la comot semacam je masa makan tadi. Control cun sikit. Nanti tak da orang nak buat menantu."

....Aishh. Cheese tart betul kawan aku ni.Mulut Mak Jemah tahap tak leh control dah.

"Eh fon aku berbunyi la. Cuba tengok sape call."

Perempuan ni lagi....

"Julia."

"Bak sini. Kau duk diam diam"

"Hello. Julia, kenapa?"
"Oh.. I memang around sini dah pun. Oke boleh boleh. See u later. Bye."

"Zee, aku mintak maaf. Aku drop kau kt LRT depan sana boleh? Tak sempat nak hantar kau balik rumah. Julia suruh pick up dia."

"Huh? Emm. Boleh boleh."
"Kau dah besar kann. Kau kan tough. Tak pe kan aku drop kat LRT. Sori beb."

.....Dia memang tak pernah nak peduli pun. Memang aku tough. Memang.

"Tak pe. Tak pe. No worries. Aku dah biasa kena drop tepi jalan."

When you know that you are second, nothing much you can do. Some people say that you are stupid to let yourself to be treated like that. But you wish to stay a little  longer. 
Two options:
1)Hoping that you will be number one someday. 
2)Or letting yourself to be hurt more. When your heart is broken into small pieces, you will learn your lesson. You will regret it. so you will never wish to come back again.

No comments:

Post a Comment