Tuesday, May 13, 2014

i
"Kenapa pak cik tak khawin?"

....jeda...

"Dah pak cik tau keadaan pak cik ni macam mana...
pak cik tak nak susahkan orang lain. Kesian nanti dia yang kena jaga pakcik"

**a conversation with Mr N, middle age HIV+ patient


ii
"Jangan pernah sesekali percaya kat laki. laki ni memang la time sayang manis je mulut. janji itu janji ni..bila dah sakit macam ni, sape je yang sanggup nak jaga? tinggal macam tu je... "

Lesson learnt : Dont ever quit you job. it is your security.
Doubt of the day : is true love exist? If yes, how far it can sustain a life?


iii

a guy at early of 30s, smart looking, about 180cm tall, in a methadone clinic....

"ape yang sebetul betul  nya buat awak datang clinic hari ni?"

"Saya dah tak sanggup lagi. saya tak mampu nak tanggung cost beli heroin. duit gaji saya abes macam tu je. lagi pun mak saya dah tua. saya belum mampu buat apa apa untuk balas jasa dia. kerja asyik silih berganti sbb masalah addiction"

after 15 years of darkness...may Allah guide you and me through the right path.

No comments:

Post a Comment